De grootste voordelen van het adverteren op Facebook!

Adverteren op Facebook en / of Instagram. Waarom zou jij het inzetten? Naast dat het goedkoop is en miljoenen mensen Facebook en Instagram gebruiken heb je nog veel meer voordelen! In deze blog leggen we alle voordelen uit. Ook al zeggen we het zelf, een betere manier van adverteren bestaat er niet!

Keuze uit veel verschillende campagnedoelstellingen

Facebook en Instagram advertenties zijn inzetbaar voor een hele rits aan doelstellingen. Zo kun je bijvoorbeeld zoveel mogelijk mensen bereiken, je merkbekendheid vergroten, verkeer naar je website sturen, betrokkenheid genereren (zoals het aantal likes op je pagina verhogen of reacties op evenementen stimuleren), het generen van leads, appinstallaties of je natuurlijk richten op conversies en verkopen uit jouw catalogus.

Facebook zorgt er bij iedere doelstelling voor dat de juiste personen bereikt worden. Dit doen ze door het gebruiken van de vele data die ze in de jaren verzameld hebben rondom de manier waarop gebruikers interactie hebben met bepaalde content. Op basis van deze data schat Facebook bij welke gebruikers de kans het grootst is dat zij de door jouw gewenste interactie zullen realiseren. Het instellen en testen van de juiste doelgroep is hierbij natuurlijk heel belangrijk!

 

Onwijs veel mogelijkheden om jouw doelgroep te bereiken

Zoals we hierboven al zeggen, is het instellen (en testen) van de juiste doelgroep cruciaal voor het maken van een winnende campagne. Je wilt natuurlijk wel bij de juiste mensen in beeld komen. Gelukkig biedt Facebook uitgebreide mogelijkheden om precies in het scherm te verschijnen bij de mensen die je ook echt wilt bereiken.

Je kunt je doelgroep specificeren met onder andere de volgende kenmerken: locaties waar mensen wonen of geweest zijn, leeftijd, geslacht, demografische gegevens, interesses, gedragspatronen, functies en gesproken talen. Door al deze kenmerken juist in te stellen kun je heel gericht adverteren en vergroot je de kans dat je advertenties het gewenste resultaat opleveren.

Retargeting en het targetten van vergelijkbare doelgroepen

Door het instellen van bovenstaande kenmerken bereik je een hele nieuwe doelgroep. Daarnaast is het ook erg belangrijk mensen te bereiken die al eens eerder in contact zijn geweest met jouw bedrijf. Advertenties kunnen namelijk ook worden vertoond aan mensen die je website al eens hebben bezocht of interactie hebben vertoond op jouw pagina. Dit gebeurt door middel van de Facebook pixel, een stukje code die kan worden geïnstalleerd op je website.

Door een zogenaamde retargeting campagne in te zetten bereik je je websitebezoekers (geïnteresseerde mensen) opnieuw. Zo stuur je deze mensen opnieuw naar de website en zorg je ervoor dat je weer ’top of mind’ bent. Ook neemt de kans op conversie meer toe, en dat wil je natuurlijk!

Je kunt hierin ook nog een stap verder gaan. Je kunt bijvoorbeeld mensen retargeting die een product hebben toegevoegd aan hun winkelwagen, of het betaalproces zijn gestart, maar toch zijn afgehaakt. Deze mensen kun je dan een aantal producten laten zien uit jouw catalogus die ze direct kunnen kopen. Zo kun je net dat laatste zetje geven en van een kijkende, een kopende klant maken!

 

Dynamisch advertentiemateriaal en plaatsingen

Facebook en Instagram bieden verschillende plaatsingsmogelijkheden voor jouw advertenties. Deze kun je laten terugkomen in de newsfeed en stories, maar bijvoorbeeld ook op de marketplace en externe apps en websites. Zo ben jij de baas over waar jij jouw advertenties wilt laten zien en kun je testen wat het beste werkt voor jouw product of dienst!

Daarnaast kun je nog kiezen voor het instellen van dynamisch advertentiemateriaal. Jij bedenkt dan verschillende koppen en teksten en maakt verschillende afbeeldingen of video’s. Facebook genereert dan automatisch combinaties die zijn geoptimaliseerd voor jouw doelgroep zodat jij het best mogelijke resultaat boekt.

 

De voordelen die wij hierboven noemen kunnen heel effectief zijn voor jouw product of dienst, maar zijn wel erg lastig in de praktijk te brengen. Wij helpen je graag vrijblijvend verder. Plan hier een gratis Social Power Scan in!

 

Laat een reactie achter