Content management

Facebook
11 miljoen NL accounts

Instagram
710.000 dagelijkse NL gebruikers

Linkedin
229% effectiever leads genereren

WhatsApp
90% NL gebruiken WhatsApp

Content-based strategy uitzetten lastig en tijdroven?
Wij helpen!

‘Het zou goed zijn al we ook ‘iets’ gaan doen op social media, maar wat dan?’
‘Waar haal ik de tijd vandaan om content te verzorgen, te plaatsen en monitoren?

‘Hoe stippel ik een werkende contant management strategie uit?’

Houden bovenstaande vragen je wakker? Laat de content managers van PowerBrains je helpen om het beste uit de mogelijkheden van content management te halen!

Wees de expert die jouw klant zoekt

Content marketing is een mogelijkheid om je online in verbinding te stellen met jouw doelgroep. Content gaat over de inhoud, de beelden en woorden waarmee je dat doet. Content management is de strategie en werkwijze hoe je content marketing vorm geeft. Dat kan nog een hele uitdaging zijn. Immers, de keuze is reuze op het web.

Je doelgroep geïnteresseerd houden

Het online delen van updates over je bedrijf, tips of trucs, ideeën, nieuws en meer, kunnen betrokkenheid van de doelgroep vasthouden, en nieuwe interesse creëren. Daarbij is het belangrijk dat je jouw doelgroep niet de grote ‘dit-zijn-wij-show’ voorschotelt. Jouw doelgroep is online op zoek naar invulling van interessegebieden. Naar een antwoord op vragen, problemen of naar inspiratie. Hoe doe je jouw doelgroep daarin kunt voorzien, daarover gaat content management.

‘Kwaliteit voor kwantiteit’

Het klinkt als een dooddoener. Net als het bekende: ‘Vertrouwen moet je verdienen’. Binnen contante management zijn deze twee golden oldies echter nog lang niet over de uiterste houdbaarheidsdatum. Zorgen voor content alleen is niet voldoende. Contant management is gebouwd op een langetermijnvisie met ‘waar, wanneer en wat’ als frame.

Social media strategie

Doelstellingen samenstellen

Gaan we voor je aan de slag om een sterk contant management plan te schrijven, dan gaan we uit van vier basisvragen:

✔ Waar staat jouw bedrijf voor? 

✔ Wat zijn de Unique Selling Points? (USP)

✔ Wat maakt jouw merk /product/dienst uniek? 

✔ Wat is het voordeel voor jouw klanten of opdrachtgevers om voor jou te kiezen?

 

We helpen je om de antwoorden op deze vragen helder te krijgen. Vervolgens gaan we terug naar de ‘wat, wanneer en waar’.

Het doel is om jouw merk stevig te positioneren op basis van de unieke bedrijfskenmerken.

Als jouw social mediapartner zorgen we ervoor dat er we op de verschillende social media platformen relevante, prikkelende en overtuigende content plaatsen. Met als doel: bouwen aan engagement en het opbouwen van duurzame klantenrelaties.

Aan de slag? Perfect! De eerste stap op weg naar meer leads, een hoger klantenvertrouwen en een sterkere binding met jouw doelgroep is nog maar één telefoontje of mailtje verwijderd.

Neem contact op met ons.

Telefoon +31 (0)6 1174 8567
Email: info@powerbrains.nl

Meten is Weten

Strategie vormt de basis voor al je werkzaamheden op social media. Dat begint met de vragen: Wat is je doelstelling? Wie is je doelgroep? En waar vind je deze? Wat is je boodschap? Meetbare doelstellingen kunnen we monitoren en waar nodig de gekozen strategie bijsturen.

Kortom: in vier stappen stellen wij samen jouw strategie scherp.

Doelstelling

Meer info >

Doelstelling

Samen bedenken wij concrete en meetbare doelstellingen. Alleen dan kunnen we die doelen bereiken!

Doelgroep

Meer info >

Doelgroep

We bepalen wie jij precies wilt bereiken en stellen daar de campagne op in. We kunnen zo specifiek richten op alleen die mensen die jij wilt bereiken.

Boodschap

Meer info >

Boodschap

Jij geeft ons aan wat jouw eigen tone-of-voice is en welke woorden jij graag gebruikt in je communicatie. Wij plaatsen campagnes altijd vanuit jouw optiek.

Monitoren en bijsturen

Meer info >

Monitoren en bijsturen

Meetbare doelstellingen zorgen voor extra houvast en zijn een goed instrument om resultaat te monitoren en waar nodig de  gekozen strategie bij te sturen.

De dag waarop je het zaadje plant, is niet de dag waarop je oogst.

Tussen inspanning en resultaat zit tijd.