Bij PowerBrains zijn we de hele dag bezig met het optimaliseren van jouw social media. Dit doen wij aan de hand van creatieve campagnes en unieke content, door middel van die laatst genoemde vergroot je je bereik op een organische manier. Daar hebben wij een aantal tips voor die jij kan toepassen voor jouw social media!
Ondertitel je video's
De een zegt 50%, de ander 85%. Feit blijft dat video's op social media vaak worden afgespeeld zonder geluid. Dat kan zijn omdat iemand zich in het openbaar bevindt en daar niet tot last wilt zijn of het niet kan verstaan. Er zijn 1001 redenen te bedenken waarom iemand zijn geluid uit laat. Daarom is het belangrijk dat jouw video's niet afhankelijk zijn van het geluid. Zorg er dus voor dat jouw video's ook goed te volgen zijn wanneer het geluid op mute staat! Maak je video visueel en ondertitel ze. Zo kan je de mensen die de boodschap van jouw video echt tot zich nemen tot wel 85% vergroten.
Voeg een call-to-action toe
Probeer een call-to-action toe te voegen aan het einde van jouw bericht. Met een call-to-action zet je jouw volgers aan tot het verrichten van een actie. Door bijvoorbeeld een vraag als ‘Wat vind jij’ aan het einde van jouw bericht te stellen stimuleer je mensen te reageren op jouw bericht. En dat is weer positief voor jou, omdat mensen meer betrokken raken bij jouw pagina en merk, en blijf jij ook beter hangen bij jouw doelgroep! Voeg jij vaak genoeg een call-to-action toe?
Klantenservice op social media
Meer dan 57% van de klanten heeft de voorkeur om via social media contact op te nemen met de klantenservice. Dit is waarschijnlijk om bedrijven onder sociale druk te zetten. Wanneer een consument een klacht indient via bijvoorbeeld Twitter is dit voor iedereen zichtbaar, met als gevolg dat het bedrijf eerder geneigd is het netjes op te lossen omdat dat goed is voor hun imago. Het belang van een goede klantenservice die ook actief is op social media wordt dus van steeds groter belang
Timing is alles
Hoe laat jij je content plaatst is erg belangrijk, want doe jij dit tijdens werkuren is de kans groter dat jouw content niet gezien wordt. Ga daarom voor tijdstippen dat jouw doelgroep even vrije tijd heeft. Dat is bijvoorbeeld in de ochtend, tijdens de lunch of in de avonduren. Kies een moment waarop je jouw content gaat posten, analyseer de statistieken die daar uit voort komen en besluit op basis daarvan of het een geschikt tijdstip is. Op deze manier ga je opzoek naar de meest gunstige tijd om jouw content te posten, zodat deze het vaakst word gezien door jouw volgers.
Reageer op comments
Reageer op iedereen! Wat meestal gebeurd is dat mensen alleen reageren op comments waarin hen wat word gevraagd. Reageer ook op positieve comments, feedback en alle andere comments die mensen achterlaten! Door te reageren betrek je je publiek meer. Een van de beste manieren om sneller volgers, likes en engagement te verkrijgen.
Hebben deze 5 social media tips jou geholpen? Laat het dan weten! Dat vinden we leuk om te horen. Heb je nog vragen? Aarzel niet om contact op te nemen.